måndag 20 december 2010

Resa till Cusco mm.

Hej allihopa, och God Jul!!

Har sitter jag i min ensamhet och ska snart ga pa gudstjanst. Det mesta som hander nu kanns mest som en transportstracka tills Becca kommer och halsar pa mig. Tank, om ett dygn ar hon har.

Sen sist har jag haft det bra. Korde en spontanrea till Cusco, for att bl a. se ett av varldens 7 underverk, Machu Picchu. Var ratt nervos nar jag skule dra som ensam "gringo", men allt gick bra. Var inte ensam en enda sekun kandes det som. Traffade en "broder" som jag fick sova och ata hos, och som gav mig bra priser.... Fantastiskt fint, Machu Picchu. Trevligt att bada tillsammans med Quechua-talande folk med, lara kanna andra turister och se andra stallen runt omkring. I tre dagar var jag dar.

Tillbaka i Chulucanas har det varit som det brukar, bra for det mesta. Rakade svalja ett mangoskal for nagra dagar sen, spydde upp de 3-4 mangos jag hade atit den dagen, sen dess har jag vart lite lustg i magen, menmen.... Min polare ska gifta sig i Januari ocksa har han nu klackt ur sig. Jag ska vara hans bestman, sa det kanns mycket trevligt. Mkt som ska handa innan man drar tillbaka till Sverige tydligen....Snart julafton ocksa, med Becca, och mina vanner. Svart och veta hur man ska gora med julklapparna, sjalva har de inte rad att kopa julklappar, de brukar bara ata tillsammans. Har i alla fall kopt en levande kalkon som vi ska slakta pa julafton, just nu gar han runt och blir fet, sa han kan matta hela familjen.. =P... Jaja.. Jag lagger upp lite bilder fran Cusco... Massa GOD JUL och GOTT NYTT AR fran mig, tack att ni foljer min blogg!






Berget Wayna Picchu. Tog typ en timme att ga upp, under regn. Machu Picchu ser bara ut som ett litet skithal dar nere... Fick for ovrigt stala mig i ko 3.30 pa morgonen far att vara en av de 400 forsta till runierna, for att fa bestiga Wayna Picchu...





Pa toppen av Wayna Picchu, skapligt blot....
Med Damaris och Fernando, fran Lima. Vi traffades och hangde ihop ratt mkt. Gillar ju att traffa nytt folk. Kul hade vi det tillsamans. Goa och roliga... 

            

4 kommentarer:

  1. Hörde att Becca har kommit fram :) Hade velat vara med och se när ni möttes :) Vilken lycka. En riktigt GOD JUL nu! Saknar dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack sa mkt Lovisa! Nu ar vi har och har det bra! GOD JUL till er ocksa...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. God Jul David! Önskar Dig en trevlig semester
    tillsammans med Rebecka.

    Många kramar från Farmor

    SvaraRadera
  4. Grymt kul se dina fina bilder och läsa din berättelse! Mangoskal...suck;) Men bestman är hedrande eller hur!? Ha det fortsatt gott och carpe diem!/AnnaLenaÖ

    SvaraRadera